Marley a já: Ze života psa a jeho rodiny

6.7.2009 | autor:

Marley a já: Ze života psa a jeho rodinyPokud vás k zhlédnutí filmu Marley a já zlákal plakát, na němž sedí roztomilé štěně labradora s mašlí, a čekáte rozvernou taškařici ve stylu Beethovena, potom si raději nechejte zajít chuť. Na druhou stranu patříte-li k antifanouškům Jennifer Anistonové a jen její přítomnost vás od filmu odrazuje, nemusíte se tolik obávat. Je tu přece ještě Owen Wilson!

Štěně - postrach či přítel?

Film o nezvladatelném labradorovi pod taktovkou režiséra Davida Frankela, který má na svém kontě například komedii Ďábel nosí Pradu či některé díly populárního seriálu Sex ve městě, je poněkud kontroverzní svým žánrem. Myslíte si totiž, že jdete na komedii, brzy se z ní ale vyklube pseudopsychologický rozlítaný film, který sice staví na realistických faktech (byl natočen podle autobiografického bestselleru amerického novináře Johna Grogana), avšak vtěsnat do dvou hodin celý život psa od štěněte až ke smrtelné posteli na pozadí třinácti let manželského soužití jedné (na plátně podivuhodně nestárnoucí) dvojice zkrátka nelze. Nevyniknou důležité souvislosti, které by dokázaly propojit jednotlivé situace, a psychologie postav také značně pokulhává. Pravda ale je, že celý příběh je skutečně realistický. Zamilovaná dvojice, která se rozhodne pro společný život, pořídí si psa, kterého nedokáže zvládnout, ale také ho nedokáže nemilovat, potom dítě, druhé, třetí, prožije manželskou krizi i následné obnovení stability, které přichází se vzrůstajícím věkem obou partnerů. Bohužel ale celé příběhem velmi slibné vyprávění skáče po povrchu a jeho poselství týkající se toho, jak moc dokáže jeden pes změnit život člověka, vychází planě, což si tvůrci bohatě kompenzují závěrečným „tlačením na pilu“ diváckých citů.

Útokem na city diváka

Jestli jste sami zažili ztrátu čtyřnohého přítele, patrně se neubráníte přívalu slz spolu se smutnými vzpomínkami. Pokud vám jsou ovšem psi cizí, oplakávat umírajícího Marleyho, což se zdá jako dobře zvolená hollywoodská kalkulace, do kina rozhodně nechoďte. Pokud ale hledáte příjemný film, který není tak úplně "blbý", mohl by Marley a já tento váš požadavek splnit.