Začínáte s dietou? Nezapomeňte na naše rady

17.10.2014 | autor: Redakce PŽ

Začínáte s dietou? Nezapomeňte na naše rady

Spousta z nás je možná přesvědčena, že držení diety spočívá pouze v omezení množství stravy, ale není tomu tak. Rozhodnete-li se být na dietě a jste přesvědčeni, že ji chcete opravdu dodržet, změní se dočasně i celkový styl vašeho života. Nyní se společně podíváme na nezbytné náležitosti, na které nesmíte zapomenout.

1.    O své dietě informujte své známé a okolí, především  pokud se v brzké době chystáte na návštěvy v rodinném kruhu, firemní obědy, večírky nebo posezení s přáteli. Vaši hostitelé musí předem vědět, že pro vás nemají počítat s žádným občerstvením, případně pouze s něčím, dle vašich aktuálních možností, např. zeleninovým salátem. Za tímto si musíte pevně stát, neboť zvláště babičky a tchýně jistě budou mít tendenci vás přesvědčit o tom, že pro jednou zhřešit můžete a budou se snažit vás rozmazlovat. Svoji pevnou vůli si nenechte zlomit někým jiným, udělejte to max. občas a to kvůli sobě, např. budete-li mít hlad a neoblomnou chuť např. na koláč z pekárny. Máte-li ve zvyku zajít s přáteli na skleničku nebo na pivo do hospůdky, předem je upozorněte, že budete pít pouze minerálku a nenechte se přesvědčit k pití alkoholu, který je velmi náročný na kalorie.

2.    Doma si nenechávejte tajně ukryté čokolády, bonboniéry nebo sušenky. Nepovede se vám zapomenout, že je přeci jen někde máte a dříve či později si je při touze po jídle či něčem sladkém otevřete. Toto je zcela normální a i ti z nás, kteří mají silnou povahu, jednou za čas neodolají. Nejjistější pro vás tedy bude, pokud tyto dobroty nebudete mít vůbec na dosah. Zabalte je proto a odložte si je např. u rodičů nebo známých. V případě, že jste např. přesvědčeni, že už je nebudete jíst nikdy, klidně je rozdejte a udělejte tak někomu radost.  Nicméně vás musím upozornit na riziko hypoglykemického šoku. Tato situace se vám může přihodit běžně, ne pouze při držení diety, kdy je to ale mnohem pravděpodobnější. V tomto momentu bude mít vaše tělo neodolatelnou potřebu přijmout něco sladkého, s obsahem cukru. Můžete to však zažehnat např. bonbónem, hroznovým cukrem nebo medem. Pomoci vám může i např. velmi stará sušenka, kterou jistě nesníte celou, neboť víte, že vám doma leží už celou věčnost. Nicméně může vás v této chvíli zachránit.

3.    Při svých denních povinnostech si plánujte své trasy co nejméně kolem výloh obchodů s cukrovinkami a lahůdkami. Budete-li mít hlad či chuť na jídlo, určitě byste kolem nich neprošli bez povšimnutí. Ty vás jistě lákají, i když nedržíte dietu a sami víte, že tam občas zabrousíte. Pokuste se také vyhnout večírkům, kde program začíná hromadnou večeří. Nebude ani pro vás ani pro ostatní příjemné sedět mezi hodujícími a nemoci si nic dopřát.

4.    Předem si připravte oděvy menší velikosti, do kterých byste chtěli zhubnout. Bude to pro vás velmi motivující a navíc se vám nestane, že při úbytku nějakého toho kila budete mít na sobě plandavé oblečení. Naopak všichni kolem budou moci vidět pozitivní výsledek vašeho hubnutí.

5.    Předem zvažte nákupy po dobu diety ve velkých supermarketech, kde vaše vůle nemusí být dosti silná na to, abyste si nenakoupili zbytečnosti či věci k rychlému zasycení. Lepší pro vás budou menší obchůdky s obsluhou za pultem, kde vám prodavač vydá pouze to, co budete mít předem napsáno na seznamu.

6.    Jste-li typ člověka, který si doma moc nevařil, smiřte se s tím, že při dietě budete potřebovat mnohem víc času na domácí přípravu jídel. Nebude vám stačit např. chléb s máslem a sýrem, ale budete se muset začít věnovat porcování mnoha druhů zeleniny, míchání salátů, dochucování apod. Večeře, které jste si dříve přinesli např. hotové v plastové krabici, budete muset nahradit tím, že se postavíte k plotně a uvaříte si např. těstoviny s bazalkou a šery rajčátky. Zkrátka budete muset mnohem víc zapojit svoji fantazii a věnovat svému jídlu čas.

7.    Počítejte s tím, že nikdy nezhubnete dostatečně efektivně a dlouhodobě pouze omezením a upravením vaší stravy. Budete muset začít také sportovat, až je to vaše oblíbená parketa nebo ne. Svoji dietu proto začněte pouze v případě, že máte ve svém denním programu čas i na sportování, např. jógu, kondiční běhči aerobik. Sportovní aktivitu si můžete vybrat dle vašich preferencí, s jejím každodenním dodržováním ale musíte předem počítat.

Pevně věřím, že budete ve své dietě úspěšní a pro váš život bude její období začátkem radostnější životní etapy.



Autor: Redakce PŽ

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět

Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.