Sushi

14.4.2010 | autor:

Sushi

Proč jsou Japonci tak zdraví, štíhlí a dožívají se vysokého věku? Odpověď je jednoduchá – jedí totiž sushi. Tato vynikající specialita z rýže, řas a ryb má nejen minimum kalorií, ale celou řadu zdraví prospěšných látek. Ozdravte jarní jídelníček a připravte si sushi doma!

Sushi – zdravá bomba

Sushi u nás zažívá obrovský boom. Proč tomu tak je? Jedná se unikátní koktejl zdraví a vynikající chuti, kterým můžete nahradit lehký, ale vydatný oběd. V této exotické specialitě pozře vaše tělo množství jódu a dalších minerálů, omega 3 mastných kyselin a kvalitních bílkovin. Speciální křen wasabi navíc zrychluje spalování, což ocení všichni dietáři.

Co obsahuje sushi

Základní stavební jednotkou japonské delikatesy je rýže. Ta se ve své domovině připravuje smíchaná s octem, solí a dalšími surovinami. Nepostradatelnou složkou sushi jsou také syrové ryby či mořské plody. Oblíbený je losos, tuňák, makrela a jiné ryby, krevety, chobotnice nebo sépie. Některé druhy sushi se připravují též ze zeleniny, hub, tofu, sezamových semínek a jiných ingrediencí typických pro asijskou kuchyni. Na závěr nelze zapomenout na řasu nori, do které se lepkavá rýže a ryba balí.

Příprava sushi

Překvapte své hosty či přítele podomácky vyrobeným sushi. Recept není tak složitý, jak byste čekali. Na šest různých druhů budete potřebovat 6 plátků mořské řasy, 500g kulatozrnné rýže (nishiki), 550-600 ml vody, 100 ml japonského rýžového octa, čtvrt lžíce soli a stejné množství cukru. Na náplň si připravte 200 g syrového tuňáka, lososa či jiné ryby. Nezapomeňte na wasabi a sojovou omáčku kikkoman.

Začněte tím, že rýži asi čtyřikrát propláchnete a spolu s dostatečným množstvím vody necháte na půl hodinky odstát. Po uplynutí potřebné doby hrnec přiklopte a umístěte nad mírný plamen. Po asi pěti minutách již můžete zvýšit teplotu na sporáku na maximum. Přiveďte rýži k varu, následně teplotu zase ztlumte a nechejte asi čtvrt hodiny dusit. Poté odstavte z ohně a nechejte dalších deset minut odstát.

Mezitím připravte doporučené množství octa a smíchejte s cukrem a solí. Vzniklou směs nalijte do rýže, promíchejte a nechejte deset minut odstát. Postup ještě jednou zopakujte. Vychladlou rýži klaďte na plátky mořské řasy. Doprostřed vždy položte kousek masa. Následně zaviňte, nechte vychladnout a krájejte na kolečka. Podávejte s křenem wasabi a sojovou omáčkou, do kterých pochoutku namáčejte. Chcete-li stolovat opravdu tradičně, jezte kousky sushi pomocí japonských jídelních hůlek.



Autor: Redakce PZ

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět

Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.