Domácí pracovna

Kam s ní?
První problémem, na který narazíme, je kam pracovnu umístit. Zde musíme zohlednit veškeré činnosti, ke kterým bude sloužit. Méně místa a jednodušší vybavení postačí, když zde pracujeme sami. Naopak ve chvíli, kdy budeme přijímat pracovní návštěvy, musíme vytvořit téměř klasickou kancelář s potřebným zařízením, izolovanou od ostatních částí bytu.
Co do ní pořídit?
Základním vybavením je bezesporu stůl a židle. Stůl volíme podle potřeby, nejméně však sto dvacet centimetrů dlouhý. Výhodnější je rohový, který umožňuje snadnější orientaci a práci na jednotlivých odkládacích plochách. Pracovní desku nepřetěžujme příslušenstvím k počítači. Tiskárnu či skener můžeme umístit na poličku nad stůl a „bednu“ na kontejner nebo jinou polici u země.
Velmi podceňovaným kusem nábytku je pracovní židle. Paradoxně má však nejdůležitější funkci a navíc dokáže významně ovlivnit naše zdraví. Správná židle by měla mít alespoň polohovatelný sedák a opěrák a nastavitelnou výšku sedáku. Novinkou je takzvaná inteligentní židle, ta člověka nejprve zváží a poté automaticky nastaví parametry nejlépe vyhovující sedícímu. Dále v pracovně oceníme dostatečný úložný prostor na potřebné materiály či jiné pracovní pomůcky.
Mějme na mysli, že pracovna je místo, kde se musíme maximálně soustředit, proto se snažíme odstranit vše, co by nás mohlo rozptylovat. Barvy volíme spíše nenápadné a střídmé. Důležitá je také snadná údržba celého prostoru.
Autor: Redakce PZ
Bohužel zde nejsou žádné komentáře.