Hon na čarodějnice

5.2.2011 | autor: Redakce PŽ

Hon na čarodějniceNicolas Cage je v kurzu, ale posledních pár let, je to spíše na škodu. Jeho filmy, například Nebezpečný cíl, Ghost Rider a další, skončí, nebo již skončily, na pomyslném dnu světové kinematografie. Naštěstí má i světlé chvilky: role v Kick-ass, Proroctví nebo jeho předposlední Čarodějův učeň, který byl docela koukatelný, i když celosvětově propadl. Stejný osud s největší pravděpodobností čeká i jeho poslední snímek Hon na čarodějnice.

Je film Hon na čarodějnice propadák?

V USA jsou tržby velmi podprůměrné. Posuďte sami. Rozpočet se pohyboval kolem čtyřiceti milionu dolarů, tržny se pohybují pouze kolem osmnácti. Snímek si tak musí "hojit" ztracené tržby ve zbytku světa, jak dopadne u nás? Jaký je tento film doopravdy, se dozvíte v této recenzi. Píše se středověk 14.-15. století, období křížových výprav (dle filmu), nadpřirozených jevů a pohádkových postav, ale i velkého chaosu, zla a morových ran. Právě morová rána zasáhne celý svět a lidé umírají jeden za druhým.

Shodou náhod ve stejnou dobu odcházejí dva rytíři - Behman (Nicolas Cage) a Felson (Ron Perlman) ze služeb církve, když si "náhle" uvědomí, že ubližovali a zabíjeli lidi zbytečně. Na svých cestách rytíři dorazí do vesnice, kde původně zmiňovaný mor vznikl, a po několika peripetiích dostanou úkol. Ten obnáší převoz čarodějnice (Claire Foy) do svatého místa, kde ji místní kněží pomohou zbavit se jejího prokletí. K našim hrdinům se přidávají kněz (Stephen Campbell Moore), rytíř (Ulrich Thomsen), panoš (Robert Sheehan) a zloděj (Stephen Graham). Jakou mají další úlohu ve filmu, není podstatné, nechci vám kazit ten kousek děje, který film obsahuje.

Překvapení nečekejte

Hon na čarodějnice bohužel patří k těm filmům, kde od páté minuty víte, co se stane, a od té desáté vás už nic nepřekvapí. Ještě horší než samotný příběh je scénář, psaný snad nějakým studentem ve vlaku cestou domů ze školy. To vše padá na hlavu frontmanovi tohoto celého filmu - Nicolasi Cageovi. Ten se znovu moc nepředvedl a vybral si zase svou chvilku hraní - nehraní. Oproti tomu Ron Perlman (Hellboy) je jiná třída, ve filmu je jeho role kladného drsňáka dle mého názoru nejlepší. Ucházející je i Claire Foy v roli čarodějnice, podávající velmi přesvědčivý výkon. Ve své roli je slušně "vyšinutá" a přesvědčivá. Další problém jsou digitální triky, které jsou velmi průměrné.

Závěrem bych dodal, že jsem z filmu zklamaný, čekal jsem mnohem více. Je tu sice pár momentů stojících za to, ale těch opravdu moc není. Celkově tak film spadá do řady těch zbytečných.

Ortel:

Bezduchá slátanina, kterou nezachránil ani Ron Perlman, pusťte si raději Van Helsinga.