Jak zvládnout povýšení?
Možná to zní paradoxně – jak zvládnout povýšení? Vždyť je to sen nejednoho člověka! Přesto povýšení s sebou přináší spoustu nových problémů, které budete muset řešit. Ne náhodou odborníci přirovnávají povýšení k nástupu do zcela nové práce. Větší odpovědnost, více nároků a mnohdy i více námahy a času, které budete muset své nové pozici věnovat – to vše je nové, náročné a nelehké. Jak tedy zvládnout první měsíce povýšení?
Buďte sebevědomí!
První dobrá rada zní: nebojte se. Buďte asertivní a jistí. Vystupujte sebevědomě. Musíte svému okolí ukázat, že máte situaci pod palcem. Nikdo jiný by to nezvládl tak dobře jako vy. Nedávejte najevo svůj strach – vaše okolí by toho mohlo využít. Promluvte si předem se svými nynějšími podřízenými. Zjistěte, jak si představují další spolupráci, jaké mají představy a požadavky na práci, kterou máte jako kolektiv vykazovat. Zjistěte jejich ambice a pokuste se vyjít vstříct. Přesto ale ne příliš, jako šéf musíte být v důležitých věcech neoblomní.
Objektivní kritika zvýší autoritu
Nebojte se kritizovat. Kritika k vedoucím postavením patří. Své podřízené musíte přeci vést tak, aby podávali ideální výkony. Přesto pamatujte, že i kritika nemusí být jen negativní a pokud už je, snažte se ji říci ohleduplně. Odborníci doporučují, aby takový rozhovor začínal i končil pozitivně. Například: "Vaše prezentace byla velice dobrá. Škoda těch faktických chyb. Zkuste se jich předem vyvarovat a poradit se s odborníkem. Přesto vám děkuji, myslím, že vaše práce bude do budoucna přínosná!"
Buďte uvážliví. Předem se zamyslete nad dopady vašich rozhodnutí. Neublíží nikomu? Pokud ano, je potřeba je změnit.
Každá práce je jiná a pokaždé vyžaduje odlišné chování. Buďte reflexivní, pozitivní a asertivní, hajte svá práva a pozici! Pak jistě své povýšení zvládnete.
Autor: Redakce PZ
Bohužel zde nejsou žádné komentáře.