10 triků pro klidný a kvalitní spánek!

20.5.2013 | autor: Tereza Dvořáková

10 triků pro klidný a kvalitní spánek!

Jestli máte problémy se spánkem, měla byste s tím něco dělat! Kvalitně spát každou noc je pro nás velmi důležité – pro tělo i mysl. Jak tedy na to?

1. Spěte pravidelně

Kvalitní spánek vyžaduje přesnost. Stanovte si hodinu, kdy budete chodit spát a čas, kdy budete vstávat a neporušujte to. A to ani o víkendu. Vaše tělo potřebuje stálost, ne že budete denně chodit spát v jiný čas.

2. Po koupeli hned skočte do postele

Nejen že to bude pro vás příjemné, ale také je to prospěšné pro váš spánek. Těsně před spaním se osprchujte nebo vykoupejte v horké vodě, pak skočte co nejrychleji do postele a krásně se uvolníte. Budete se cítit příjemně.

3. Ani malé světýlko

I to nejmenší světýlko může váš spánek rušit. Tím jsou myšleny také světýlka na televizi, počítači, na chodbě nebo lampa za oknem. Teprve v absolutní tmě může váš spánek dosáhnout nejvyšší kvality.

4. Spěte v chladu

V ložnici byste měla mít příjemný chládek. Ne proto, abyste ušetřila za topení, ale vaše se tak dostane do klidného režimu. Ve vedru se potíte a neuvolníte se. Stačí tedy, když vás místo topení zahřeje peřina.

5. Necpěte se před spaním

Když sníte něco těžšího před spaním, čeká vás neklidná noc. Břicho bude muset pracovat a tělo si pak neodpočine, jak má. Možná vás ani neminou časté výlety na toaletu. Doporučuji tedy jen lehčí večeři nejpozději dvě hodiny před spaním. Jen tak se hezky vyspíte.

6. Pod hlavu jen to nejlepší

Správný polštář je pro váš spánek něco jako pohodlná podprsenka. Jen když je to to pravé ořechové, cítíte se dobře. Nespěte na starém proleželém polštáři, dopřejte si nový, kvalitní, ať vám taková na první pohled banalita, nekazí spánek, tedy také každý den.

7. Zvířata do postele nepatří

Spí váš pejsek nebo kočička s vámi v posteli? Jak roztomilé! Jste velmi laskavá, že svého mazlíčka necháte, aby vám kazil spánek. Jestliže ho totiž máte v posteli, podvědomě hlídáte, abyste mu neublížila, nemůžete se tedy pak v noci nikdy pořádně uvolnit a vypnout. A to je jeden z více důvodů, proč svého miláčka (zvířecího, manžela tam můžete nechat) vyhnat.

8. Zbavte se bolesti

Máte-li nějaké bolesti – například břicha, hlavy, či kloubů atd., nespoléhejte na to, že když usnete, bolest přejde. Tak to nefunguje, spánek neléčí. Raději si vezměte před ulehnutím do postele ibuprofen, v případě něčeho přetrvávajícího, navštivte lékaře. S bolestí se nikdy pořádně nevyspíte.

9. Vyhněte se kofeinu

Jestli kafé zkrátka potřebujete, nikdo vás nenutí, abyste jej přestala úplně pít. Přes den si dejte kdykoli. Po západu slunce už ale ne. Jestli se chcete dobře vyspat, večer žádnou kávu, kolu, zelený čaj nebo cokoli jiného, co obsahuje kofein.

10. Před spaním nepřemýšlejte

Hlavou se vám honí spousta myšlenek a vy se jich nedokážete zbavit. Usínáte s pocitem, kolik toho máte na krku, co všechno musíte udělat a že vás něco trápí. To ale do postele netahejte. Jdete-li spát, nemyslete na žádné problémy. Pro snazší usínání dýchejte – soustřeďte se na své výdechy a nádechy, prožívejte je a myslete jen na to. Poslouží vám to jako ukolébavka a usnete s čistou hlavou.



Autor: Tereza Dvořáková

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět

Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.