V Krušovicích oživili tradici chmelových brigád
Královský pivovar Krušovice ve spolupráci s krušovickými restauracemi umožnil svým příznivcům návrat do časů nedávno minulých a pozval je na autentickou chmelovou brigádu. Na své období „starců na chmelu" vzpomíná řada milovníků piva s láskou, a proto si tuto zkušenost rádi připomněli. Díky Královskému pivovaru Krušovice měli účastníci akce v průběhu letošního srpna a září možnost účastnit se nefalšované chmelové brigády a pomáhat se sběrem chmelového zlata.
Chmelových brigád v obci Mšec, která je proslulá dlouholetou chmelařskou tradicí, se během šesti turnusů zúčastnilo více než 140 pivních nadšenců a krušovických příznivců. Ti se rekrutovali ze 70 provozoven, které byly vybrány v průběhu zavádění nového portfolia krušovických piv. Z každé restaurace byl vybrán jeden vítěz, který si s sebou mohl vzít jednoho kamaráda. Program byl více než bohatý a živě připomínal skutečnou chmelovou brigádu, kterých se před dvaceti a více lety povinně účastnila většina studentů. Účastníci letošních turnusů chmelových brigád však přijeli zcela dobrovolně a také si celou akci náležitě užili.
První večer chmelové brigády probíhal v humorném duchu - účastníci byli přivítáni zástupcem krušovického pivovaru, užili si krušovického pohostinství, ochutnali pivo z nového portfolia, které tvoří nová Desítka, Mušketýr, Ležák, Staročeský Malvaz a tradiční krušovické Černé.
Druhý den proběhl ve znamení opravdové chmelařské lopoty. Budíček v sedm hodin, následovaný rozcvičkou a snídaní. V devět hodin odjezd na chmelnici, kde se brigádníci nejprve setkali s panem Hejdou, spolumajitelem mšecké chmelnice a držitelem řádu Rytíře chmele. Od něho si vyslechli výklad o chmelu, tradicích, způsobu sběru a drátkování, což si následně také všichni vyzkoušeli.
Na oběd se vrátili do kempu, kde strávili i svůj zasloužený polední klid. Odpoledne je čekal výlet
do žateckého muzea chmele, spojený s degustací a večer pak klasická „táborová" zábava s opékáním klobás a další testování nového pivního portfolia Krušovic. Třetí den si brigádníci na rozloučenou uvili chmelové věnce pro „své" krušovické hospůdky a plni zážitků se rozjeli zpátky domů.
„Byli jsme potěšeni velmi pozitivním ohlasem účastníků našich chmelových brigád," říká Josef Danihelík, Group Brand Manager značky Krušovice a dodává: „Všichni měli možnost si na vlastní kůži vyzkoušet nebo zopakovat, jak se na chmel jezdilo před lety a navíc si s přáteli užít spoustu zábavy. S brigádami chceme pokračovat i v příštím roce a rádi bychom tak vytvořili novou tradici." Ti, kdo se na chmelovou brigádu letos nedostali tedy nemusejí zoufat. Stačí, když budou příští léto pilně navštěvovat svou domácí krušovickou hospůdku - tam se dozvědí více, informace budou k dispozici i
na webové stránce www.krusovice.cz. „Akce „Chmelové brigády" byla pořádána v rámci představení nového portfolia a zároveň měla poukázat na to, že krušovické pivo je doma v regionu, kde se pěstuje nejlepší chmel na světě. Krušovickým příznivcům navíc chceme dopřát zážitek, o který se podělí se svými blízkými a známými," uzavírá Josef Danihelík.
Autor: Redakce PŽ
Bohužel zde nejsou žádné komentáře.