Řada IVECO Eurocargo – co může řidičům nabídnout?

6.10.2021 | autor: Redakce PŽ

Řada IVECO Eurocargo – co může řidičům nabídnout?

Nákladní vozy IVECO EuroCargo 75E, 90 E, 100 E a další – to jsou jen některé z bezpočtu variant řady EuroCargo, která je jedním z nejzvučnějších jmen v kategorii nákladních vozů střední třídy vůbec. Čím si tato řada tuto pověst vysloužila, na to se v tomto článku podíváme.

EuroCargo jako řada s širokým nákladovým rozpětím

Tato série pokrývá segment vozidel s nákladem 6 až 19 tun v 7 variantách výkonu motoru. Můžete očekávat také 13 převodů, tři různé typy kabiny a také řadu rozvorů uzpůsobených nejrůznějším typům užití. Najdete zde vše od vozidel do městského prostředí, vozidel pro silniční a dálniční nákladovou dopravu až po stěhovací a popelářské vozy. Celkem existuje již více než 11 tisíc variant těchto vozů, vhodných skutečně pro každou příležitost.

První vozy EuroCargo sjely z výrobních linek již v roce 1991 a hned následujícího roku byly ověnčeny prestižní cenou "International Truck of the Year". Od té doby se pod nálepkou EuroCargo vyrobily a stále vyrábějí statisíce vozů, jejichž popularita neustává.

Co dalšího můžete u řady EuroCargo očekávat?

Podívejme se nejprve na kabiny. Moderní vozy této řady se vyznačují vysokými standardy pohodlí, s čalouněním z mikrovláken, vysokou ergonomikou sedadel, optimalizovanou ventilací, klimatizací s nastavením teploty, která vám vyhovuje, a veškerým příslušenstvím vozu hladce dostupným přímo před řidičem.

Co se typů kabin týče, máte na výběr mezi následující trojicí:

  • MLC – krátká kabina s nízkou střechou pro denní provoz, maximalizující délku těla vozu. Vhodná pro účely distribuce a rozvozu na kratší vzdálenosti. Varianta s jedním či dvěma stupátky.
  • MLD – dvojitá kabina schopná pojmout až šest pasažérů plus řidiče, vhodná pro přepravu celého týmu pracovníků. Varianta s jedním či dvěma stupátky.
  • MLL – spací kabina pro dlouhé trasy a vícedenní přepravu nákladu. Dostupná ve verzi s nižší či vyšší střechou, a jako obvykle v jedno či dvoustupátkové variantě.

 

Síla pod kapotou

Řada EuroCargo dlouhodobě spoléhá na (zpravidla) dieselové motory Tector, vyznačující se vysokou flexibilitou i točivým momentem, širokým rozsahem otáček a plynulým chodem s menší nutností častého řazení – z toho plyne i menší opotřebení a spotřeba paliva.

Vybírat můžete mezi čtyřválcovými motory o objemu 3,9 l a šestiválcovými motory o objemu 5,9 l. Jak bylo řečeno, řada EuroCargo nabízí celkem sedm výkonnostních variant v rozmezí 140 až 300 HP. Co se týče točivého momentu, nabízí modely EuroCargo rozpětí od 460 až po 1050 Nm.

Všechny motory také splňují ekologické požadavky EEV (Enhanced Environmentally-Friendly Vehicles).

Díky technologii selektivní katalytické redukce (SCR) jsou nutné intervaly údržby u motorů Tector značně prodlouženy. Výměnu motorového oleje stačí provést jednou za 80 000 km, výměnu převodového oleje pak dokonce jednou za 300 000 km.

Alternativní pohony si v poslední době razí cestu i do nákladní dopravy.

Není proto velkým překvapením, že vedle běžných dieselových motorů je možné u řady EuroCargo narazit také na šestiválcové motory běžící na CNG (stlačený zemní plyn).

Ty nabízí výkon 200 HP a jimi poháněné nákladní vozy jsou schopné uvézt náklad o hmotnosti 11 až 16 tun. A to až do vzdálenosti 400 km. Jestliže tedy hledáte ekologii, v řadě Eurocargo ji rozhodně naleznete!

Nezapomeňte si také závěrem přečíst tento článek, popisující praktickou zkušenost s jedním z vozů IVECO Eurocargo.



Autor: Redakce PŽ

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět
Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.