Hromadné nakupování a jak se v něm vyznat
Slyšeli jste již o hromadném nakupování? Tento nový způsob nakupování zboží a služeb přes internet v současné době zachvátil celou Českou republiku a nejrůznější slevové portály přicházejí denně s desítkami výhodných nabídek. Pojďme se tedy podívat na to, co od kolektivního nakupování čekat a co stojí za velkou oblibou, které se těší.
Myšlenka hromadného nakupování je jednoduchá. Čím více lidí nakoupí určité zboží, tím nižší ceny může poskytovatel služeb, provozovatel restaurace či obchodník za své zboží či služby požadovat. Výhoda pro nakupujícího je zřejmá, avšak ani druhá strana nepřijde zkrátka.
Proč nakupovat na slevových portálech
Každý z nás jistě toužil chodit častěji na večeře do restaurace, odpočívat při masáži, starat se o svou krásu na kosmetice a pedikúře, více sportovat ve fitness centrech, plavat, dopřávat si víkendy v přírodě atd. Jenomže kde na to má člověk brát? Pokud nevyděláváte žádné závratné sumy a vaše výplata vám stačí sotva tak na nájem, jídlo a občas nějaké to povyražení, jsou tyto druhy služeb spíše snem do budoucnosti, ale nikoli možnou realitou v současnosti. Teď si ale představte, že vám někdo nabídne tříchodové menu pro dva za 200 Kč, dvě skvělé pizzy a láhev vína za 80 Kč, kávu se zákuskem za 15 Kč, hodinovou masáž za 100 Kč, solnou jeskyni za 40 Kč. Kdo by toho nevyužil?
Odpověď na otázku, proč nakupovat na slevových portálech, je tedy nasnadě: Protože je to výhodné! Stačí se zaregistrovat (některé portály na registraci netrvají), vybrat si požadovanou nabídku a zakoupit ji buď kartou přes internet nebo převodem na účet. Jakmile platba doputuje na účet portálu, dostanete e-mailem tzv. voucher, který pak předložíte výměnou za zboží či služby u obchodníka. Ovšem pozor! Sleva neplatí neomezeně. Voucher lze využít pouze po stanovenou dobu, kterou naleznete jak v nabídce slevy na internetových stránkách, tak na samotném voucheru. Pokud jeho využití propásnete, sleva propadne.
Je hromadné nakupování výhodné pro obchodníky?
Možná se vám teď zdá, že zákazníci se sice napakují všemožnými vouchery, ale udělají to na úkor obchodníků, kteří přece nutně musí tratit, když zlevní své zboží třeba až o 80%! Nevěřte tomu. Pro obchodníka či poskytovatele služeb je nabídka jejich služeb na slevových portálech především skvělou reklamou. A za tu se prostě platí. Žádný podnikatel nenabídne své zboží, pokud nevěří tomu, že se mu nějak tyto náklady vrátí.
Vždy na tom tedy vydělá. Do své restaurace, salonu či na svůj e-shop přiláká nesrovnatelně více nových zákazníků, než by se mu to povedlo jinými cestami, a navíc se u spousty z nich dá předpokládat, že budou-li spokojeni, opět se sem vrátí. A co víc, je celkem běžné, že téměř třetina zákazníků své vouchery nikdy nevyužije! Své peníze tedy poskytovatel slevy dostane zpět z více zdrojů a především pro nově vzniklé a dosud nezavedené podniky či studia je tento způsob uvedení na trh skutečně nedocenitelný.
Malý tip pro všechny „slevomaniaky"
Chystáte-li se prohlédnout si všechny nabídky slev, které jsou na slevových portálech k mání, patrně se vám to nepodaří. Slevových portálů existuje dnes již více než stovka a kdybyste je měli denně všechny procházet, strávili byste u počítače několik hodin každý den. Proto se ujaly takzvané "agregátory slev", které sdružují velké množství slevových portálů a jejich nabídky zde naleznete přehledně uspořádané a s možností řazení podle výše ceny, města, kterému je nabídka určena a dalších. Příkladem takovéhoto agregátoru je například Slevoman.cz, existují i další. Pokud vás zajímá, jaké nabídky slev jsou zrovna ve vašem městě aktuální, neváhejte a nějaký agregátor slev vyzkoušejte.
Jako u každého trendu, i v případě hromadného nakupování můžeme očekávat, že vlna zájmu - a mnohdy snad i šílenství - postupem času opadne. Lidé budou různými nabídkami přehlceni (beztak se většina z nich objevuje stále dokola), poskytovatelé služeb a prodejci možná dojdou k závěru, že se jim tato forma propagace již dále nevyplatí, slevových portálů možná zbude jen hrstka. Do té doby však budou slevové portály stále přibývat a tisíce lidí si budou denně výhodně nakupovat večeře, masáže, kosmetická ošetření, pedikúru, manikúru, lístky do divadla, kosmetické produkty a další. Levné nakupování přes slevové portály, obzvláště přes ty ověřené, je bezpečné, proto není důvod ho nevyužít, když to jde.
Dávejte si ale pozor, abyste si vždy koupili jen to, o co skutečně stojíte. V záchvatu slevového a nakupovacího šílenství je velmi snadné nechat se strhnout a nakoupit si více, než dokážete využít. V takovém případě pak již o slevě vlastně nemůže být řeč, protože se vám to v konečném důsledku velmi prodraží...
Autor: Redakce PZ
Jo, to potvrzuju. Už jsem pár voucherů takhle projela. Vypadá to výhodně, nakoupím si a pak nemám čas a všechno mně to propadne.